A diszkalkulia egy matematikai készségeket érintő tanulási zavar, amely főként gyermekkorban jelentkezik, de felnőttekben is előfordulhat. Az érintett személyek nehezen kezelik a számokkal és matematikai fogalmakkal kapcsolatos információkat. Kisgyermekkorban problémát okozhat a számok egyesével való számlálása, az azonos számú tárgyak összekapcsolása, és a számok vagy matematikai szimbólumok felismerése. Iskoláskorban gyakori problémák a számok ujjal történő kiszámolása, a szorzótábla megtanulása, és az egyszerű matematikai műveletek fejben történő elvégzése. Kamasz- és felnőttkorban a diszkalkulia problémát okozhat például a visszafelé számolásban, az érmek és bankjegyek átváltásában, valamint a törtek megértésében. A diszkalkuliával élők gyakran tapasztalhatnak szorongást, indulatkitöréseket, és egyéb testi tüneteket, mint például hányingert vagy gyomorfájást, amikor matematikai feladatokkal szembesülnek.